Dag 3: New York

De dag is zeker indrukwekkend begonnen. We zijn vanochtend om 10.00 uur naar het 9/11 Memorial geweest. Deze memorial is op de plaats waar de twin towers gestaan hebben. Hier zijn nu twee grote “Pools of tears” gemaakt. Deze twee grote gaten waar het water via een waterval rondom wegstroomt in een groot gat is voorzien van een rand waarin alle namen staan uitgespaard van de slachtoffers van 9/11. Eerlijk gezegd is het een zeer mooie plek geworden om de slachtoffers te gedenken. Ook het verhaal van de gids die vertelde over de “survivor tree” was mooi verteld. Deze boom, een perenboom, heeft het in vuurzee overleefd, en zou eigenlijk afgevoerd worden bij de opruimwerkzaamheden. Een brandweerman heeft dit voorkomen en zorgde ervoor dat deze boom is teruggeplaatst op de plaats van het 9/11 memorial.
De boom is voor veel mensen nog steeds een inspiratiebron voor de wederopbouw van het gebied en de nieuwe towers van het WTC. Vanaf het 9/11 memorial is het een klein stukje lopen naar de Staten Island Ferry. Deze publieke Ferry is gratis, heel belangrijk voor ons Nederlanders, en vaart vlak lang het Vrijheidsbeeld. Aan de overzijde hebben we in de terminal lekker wat broodjes gehaald om vervolgens terug te varen. Het volgende wat op de planning stond was over de Brooklyn Bridge wandelen. Onderweg kom je dan nog langs Pier 17 waar ook veel bedrijvigheid is omdat hier veel winkeltjes en restaurantjes zijn. Eigenlijk hadden we al redelijk moeie voeten maar dat was voor Cynthia geen reden om de wandeling richting Brooklyn over te slaan. Ik dacht nog bij me eigen, welke malloot gaat er nou zo’n eind over een brug lopen. Ik kan je vertellen dat dat er heel veel zijn :-). Een lichtpuntje was dan weer wel dat we met de metro weer richting het hotel zijn gegaan ;-). We hadden nog geen foto’s in de avond genomen op Time Square, dus na het eten zijn we dan ook nog even daar naar toe geweest. Nu dachten we dat het gisteren druk was op Time Square, nu kon je echt over de hoofden lopen. Het was echt weer een super leuke dag.

20130727-220026.jpg      20130727-220055.jpg      20130727-220132.jpg

6 Comments

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *